Het cliëntportaal is beschikbaar voor klanten en bewoners van het Spectrum en zijn of haar eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger. Het Spectrum geeft toegang tot het cliëntportaal.
Het cliëntportaal is een website. Als u dit portaal opent, komt u op het inlogscherm. Hier kunt u zich registreren met de inloggegevens die u krijgt van Het Spectrum. Registratie is nodig om gebruik te kunnen maken van het portaal.
Wat is het cliëntportaal?
Het cliëntportaal geeft u en uw eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger inzage in het zorgdossier. Als u inlogt, kunt u de rapportages, metingen, agenda en het zorgplan lezen. In een rapportage beschrijven en evalueren zorgmedewerkers en behandelaars uw gezondheidssituatie.
Wie hebben er inzage in het dossier?
Het zorgteam en de behandelaars hebben inzage in het dossier en rapporteren er ook in. U of uw vertegenwoordiger krijgt inzage in het dossier. Per klant is er één account. Dat wil zeggen dat u één inlognaam krijgt. De inlognaam is gelijk aan het e-mailadres dat bekend is bij Het Spectrum.
Wat heeft u nodig?
U kunt inloggen op het cliëntportaal via een beveiligde pagina op internet. U hebt hier een computer of tablet voor nodig, een e-mailadres en een 06-nummer.
Gedragsregels cliëntportaal voor eerste contactpersonen / wettelijk vertegenwoordigers
U geeft – als klant of bewoner – toestemming voor inzage van privégegevens. Dat betekent dat u ervan uit mag gaan dat de eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger er zorgvuldig mee omgaat. In formele zin bent u dan ook de enige die inzage hebt.
Zorg dat de gegevens niet voor anderen zichtbaar zijn door uw toedoen en zonder uw toestemming. Als u bijvoorbeeld uw plaats aan de computer verlaat, voorkom dan dat uw account nog openstaat. Zo kunnen anderen niet bij uw gegevens komen.
Sluit het cliëntportaal zo nodig af en log later opnieuw in. Ga zorgvuldig om met uw inloggegevens, zodat anderen deze niet kunnen gebruiken zonder uw toestemming.
Daarnaast zijn er gebruiksvoorwaarden opgesteld die u bij de aanvraag moet ondertekenen. Hebt u zorginhoudelijke vragen over het cliëntportaal dan kunt u deze stellen aan de zorgverantwoordelijke (verpleeghuiszorg) of aan Bureau Wijkverpleging en Welzijn (thuiszorg).