Casemanager dementie

Wat kan de casemanager voor u betekenen?

Bij onze casemanagers kunt u terecht met vragen als de diagnose dementie is gesteld. Zij zijn er ook voor uw partner, familieleden, mantelzorgers en hulpverleners. De casemanager blijft u en uw mantelzorgers gedurende het ziekteproces begeleiden in de thuissituatie. De casemanager kent namelijk de vele mogelijkheden op het gebied van zorg en ondersteuning in de regio en wijst u daarin de weg en ondersteunt u waar nodig.

Wat kunnen de casemanagers voor u betekenen?

  • ze functioneren als klankbord,
  • informeren over de ziekte,
  • geven advies over hoe de omgeving er het beste mee kan omgaan met dementie en de bijbehorende gedragsveranderingen,
  • ze hebben een signaalfunctie,
  • inventariseren de zorgbehoefte en geven begeleiding,
  • organiseren extra hulp- en zorgverlening,
  • helpen bij het aanvragen van een indicatie die nodig is om eventuele hulp te realiseren,
  • behartigen uw belangen en die van uw mantelzorgers,
  • en onderhouden de contacten met mogelijke andere hulpverleners.

‘Iets niet pluis’

De casemanager dementie kan uw vragen beantwoorden vanaf het allereerste moment dat er een gevoel ontstaat dat er ‘iets niet pluis’ is. Samen met de casemanager gaat u onderzoeken wat de oorzaken van dit gevoel zijn, welke belemmeringen hierdoor zijn ontstaan en op welke wijze verder onderzoek nodig is. Om de zorgproblemen volledig in kaart te kunnen brengen en om helder te krijgen wat er precies aan de hand is, maken de casemanagers gebruik van professionele methodieken. Zij werken daarin nauw samen met uw huisarts.

De casemanagers zijn:

Hedy van der Kant, 0620 7419 90 (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag)
Judith Lange, 0651 1722 99 (maandag, dinsdag en donderdag)
Stien Blaauw, 0683 9878 29 (dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag)