Cliëntportaal

Het cliëntportaal is beschikbaar voor klanten en bewoners van Het Spectrum en zijn of haar eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger. 

Toegang tot het cliëntportaal

Het cliëntportaal is beschikbaar voor klanten en bewoners van het Spectrum en zijn of haar eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger.  Het Spectrum geeft toegang tot het cliëntportaal.
Het cliëntportaal is een website.  Als u dit portaal opent, komt u op het inlogscherm. Hier kunt u zich registreren met de inloggegevens die u krijgt van Het Spectrum. Registratie is nodig om gebruik te kunnen maken van het portaal.

Wat is het cliëntportaal?

Het cliëntportaal geeft u en uw eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger inzage in het zorgdossier. Als u inlogt, kunt u de rapportages, metingen, agenda en het zorgplan lezen. In een rapportage beschrijven en evalueren zorgmedewerkers en behandelaars uw gezondheidssituatie.

Wie hebben er inzage in het dossier?

Het zorgteam en de behandelaars hebben inzage in het dossier en rapporteren er ook in. U of uw vertegenwoordiger krijgt inzage in het dossier. Per klant is er één account. Dat wil zeggen dat u één inlognaam krijgt. De inlognaam is gelijk aan het e-mailadres dat bekend is bij Het Spectrum.

Wat heeft u nodig?

U kunt inloggen op het cliëntportaal via een beveiligde pagina op internet.  U hebt hier een computer of tablet voor nodig, een e-mailadres en een 06-nummer.

Gedragsregels cliëntportaal voor eerste contactpersonen / wettelijk vertegenwoordigers

U geeft – als klant of bewoner – toestemming voor inzage van privégegevens. Dat betekent dat u ervan uit mag gaan dat de eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger er zorgvuldig mee omgaat. In formele zin bent u dan ook de enige die inzage hebt.
Zorg dat de gegevens niet voor anderen zichtbaar zijn door uw toedoen en zonder uw toestemming. Als u bijvoorbeeld uw plaats aan de computer verlaat, voorkom dan dat uw account nog openstaat. Zo kunnen anderen niet bij uw gegevens komen.
Sluit het cliëntportaal zo nodig af en log later opnieuw in. Ga zorgvuldig om met uw inloggegevens, zodat anderen deze niet kunnen gebruiken zonder uw toestemming.

Daarnaast zijn er gebruiksvoorwaarden opgesteld die u bij de aanvraag moet ondertekenen. Hebt u zorginhoudelijke vragen over het cliëntportaal dan kunt u deze stellen aan de zorgverantwoordelijke (verpleeghuiszorg) of aan Bureau Wijkverpleging en Welzijn (thuiszorg).

Handige links Veelgestelde vragen Aanvraagformulier

Online portaal

U kunt toegang krijgen tot uw persoonlijke dossier via het online portaal. Nadat u bent ingelogd, kunt u uw persoonlijke gegevens inzien.

Handleiding

Hoe u zich kunt registeren en inloggen? Bent u het wachtwoord vergeten? Wilt u meer weten over de instellingen (zoals contract, lettergrote of voorleesfunctie)? De antwoorden hierop vindt u in de handleiding.

Gebruiksvoorwaarden

In dit document staan de voorwaarden die gelden voor het gebruik van het cliëntportaal van Het Spectrum.

Veel gestelde vragen

Algemene vragen

Het cliëntportaal geeft u op een directe manier inzage in alle afspraken die met u of uw naaste zijn gemaakt en de rapportages van de verzorging en de arts.

U kunt het portaal vanaf elke computer, laptop of tablet bereiken.

U kunt met uw eigen browser inloggen, bijvoorbeeld met de meest recente versie van Edge (Internet Explorer), Chrome, Firefox of Safari.

Navigeren

Wanneer u rechtsboven in het scherm op uw naam gaat staan met de muis, verschijnt een
knop [Mijn account]. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens, zoals uw emailadres en
wachtwoord, bekijken en wijzigen.

In de grijze balk boven in het scherm vindt u de mogelijkheid om de letters te vergroten door op de knop [A A A] te klikken en de mogelijkheid om een hoog contrast te selecteren. Dit zorgt ervoor dat kleuren verdwijnen, waardoor de knoppen beter zichtbaar worden voor mensen die moeite hebben met het onderscheiden van kleurverschillen. Wanneer u moeite heeft met het lezen van de tekst, kunt u via de luidspreker-knop de tekst laten voorlezen. 

Wanneer u rechtsboven in het scherm op uw naam gaat staan met de muis, verschijnt een knop [Mijn account]. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens, zoals uw e-mailadres en wachtwoord, bekijken en wijzigen.

Hulp bij registreren

U dient zich te registreren met het e-mailadres dat bekend is bij Het Spectrum. Dit is bijvoorbeeld het e-mailadres dat is opgegeven tijdens de intake of dat u heeft opgegeven via het aanmeldformulier. 

Het kan enkele minuten duren voordat de code verstuurd wordt. Het is daarbij mogelijk dat de mail is aangekomen in uw ‘spam’-folder, gelieve deze te controleren. Wanneer deze hier ook niet terug te vinden is, kunt u de e-mail opnieuw versturen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en vervolgens te klikken op de knop [Geen email ontvangen].

Hulp bij inloggen

Controleer of u de laatst ontvangen code heeft ingevoerd. Let hierbij op de datum. Mogelijk heeft u reeds meerdere codes ontvangen. Wanneer u ook met deze code niet kunt inloggen, kunt u klikken op de knop [Geen SMS ontvangen] waarna er een nieuwe code verstuurd wordt naar uw mobiele telefoon.

Het kan enkele minuten duren voordat de code verstuurd wordt. Controleer ook of u de juiste mobiele telefoon bij de hand heeft, met het mobiele nummer dat u gebruikt heeft om zich in het cliëntportaal te registreren.

SMS-codes worden verstuurd voor uw veiligheid. U ontvangt een SMS bij elke wijziging van uw persoonsgegevens, dus ook bij een wijziging van het wachtwoord. 

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u in het login-scherm klikken op [Wachtwoord vergeten]. Wanneer u dit doet, ontvangt u een email met een link. Deze link, een blauwe tekst in de email, kunt u openen door erop te klikken. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord kiezen.

Aanspreekpunten

Wanneer u hulp nodig heeft bij de registratie of het gebruik van het cliëntportaal vragen we u een beroep te doen op uw mantelzorgers, familie, of kennissen. Natuurlijk kunt u ook gebruik maken van de lokale mogelijkheden voor computerondersteuning aan huis. 

Als u technische vragen heeft kunt u deze mailen naar: clientportaal@hetspectrum.nl.

Heeft u inhoudelijke vragen over de rapportages, metingen, afspraken of over de agenda, zoals die in het cliëntportaal staan? Dan kunt u contact opnemen met de zorgverantwoordelijke. 

U bereikt de zorgverantwoordelijke via Bureau Wijkverpleging & Welzijn van Het Spectrum Thuiszorg via 078 649 21 11.

Bureau Wijkverpleging en Welzijn verbindt u door met de dagverantwoordelijke van de wijk. Bureau Wijkverpleging en Welzijn is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 17.00.

Portaalinhoud

In een zorgplan staan de afspraken die u met het Spectrum maakt over uw zorg en ondersteuning.

Binnen Het Spectrum rapporteren we met de SOAP (of SOEP) methodiek. SOAP is een afkorting die hieronder wordt uitgelegd.   

Subjectief

Informatie afkomstig van de klant zelf: Wat zegt de klant over zijn/haar eigen belevingen (of wat zegt familie)? 

Objectief

Directe observatie van de situatie door jou: het gedrag van de klant zoals jij dit waarneemt. 

Analyse/ Evaluatie

Conclusie getrokken uit subjectieve (S) en objectieve (O). Gegevens die je hebt verzameld: wat denk je dat er aan de hand is? 

Plan

Plan dat is uitgevoerd of uitgevoerd moet worden: wat ga je doen? Wat is de reactie
van de klant hierop? Hoe moet er verder gehandeld worden?

Aanvraagformulier Cliëntportaal

    Via dit formulier kunt u toegang tot het cliëntportaal van Stichting Het Spectrum aanvragen voor uzelf of voor anderen.

    Maak hieronder eerst een keuze:

    Gegevens cliënt

    Afdeling

    Naam *

    Geslacht *

    Geboortedatum

    E-mailadres *

    Telefoon *


    Uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres hebben wij nodig voor het verlenen van toegang. U ontvangt bij eerste inlog een bevestigingsmail en bij iedere inlog een SMS-code als u inlogt op het cliëntportaal.
    Het telefoonnummer en e-mailadres dienen dan ook hetzelfde te zijn als in ons systeem staat geregistreerd. Als u een ander telefoonnummer of mailadres heeft opgegeven, dient u dit eerst te laten wijzigen. Dit dient u door te geven aan de Klantenservice.

    Gegevens (wettelijk) vertegenwoordiger of contactpersoon

    Een (wettelijk) vertegenwoordiger neemt beslissingen over zaken waarover iemand zelf niet meer kan beslissen. Bent u nog niet als wettelijk vertegenwoordiger bekend bij Stichting Het Spectrum? Wij verzoeken u dit alsnog aan de zorg door te geven. Wij hebben in dat geval ook een kopie van de gerechtelijke beschikking of een kopie van de notariële akte nodig.

    U kunt tevens vertegenwoordiger zijn op basis van de Wet Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO).

    Ik ben *

    Relatie *

    Naam *

    Geslacht *

    Geboortedatum

    E-mailadres *

    Telefoon *


    Uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres hebben wij nodig voor het verlenen van toegang. U ontvangt bij eerste inlog een bevestigingsmail en bij iedere inlog een SMS-code als u inlogt op het cliëntportaal.
    Het telefoonnummer en e-mailadres dienen dan ook hetzelfde te zijn als in ons systeem staat geregistreerd. Als u een ander telefoonnummer of mailadres heeft opgegeven, dient u dit eerst te laten wijzigen. Dit dient u door te geven aan de Klantenservice.

    Akkoord