Een stap voorwaarts! Zo benoemt Het Spectrum-bestuurder Jurjen Sponselee het besluit om vanaf begin mei 2019 een nieuw Elektronisch Klant Dossier in gebruik te nemen. Dinsdag 15 januari vond de officiële ondertekening plaats van de opdrachtverstrekking aan de leveranciers SDB Ayton Cormel en GeriMedica.
Voor de bewoners, klanten en gasten van Het Spectrum en hun mantelzorgers is het nieuwe Elektronische Klanten Dossier een vooruitgang. Zo kunnen zij vanaf mei meekijken in hun eigen dossier en daarin ook afspraken noteren. Jurjen Sponselee: “We kunnen klanten dan vanaf het begin goed in beeld houden. Dat komt de kwaliteit van zorg ten goede. Na onze fusie werkten wij nog met twee verschillende methodes om de klantinformatie in te verwerken. Dat gaat door deze stap veranderen en deze nieuwe methode is meer gericht op de toekomst.”
Vanaf mei
Nu de opdracht officieel is, krijgt de komende periode de invulling van het Elektronisch Klant Dossier eerst alle aandacht. Daarna gaan alle medewerkers op cursus om ermee te leren werken. Vanaf mei neemt Het Spectrum groepsgericht het nieuwe Elektronisch Klant Dossier in gebruik.
Meer persoonlijke aandacht
Dankzij deze nieuwe methode is een medewerker minder tijd kwijt aan het rapporteren. “Dat betekent dat we meer tijd hebben voor persoonlijke aandacht voor de klant”, aldus Jurjen Sponselee. “Onze zorgmedewerkers hebben sneller en overzichtelijker toegang tot de juiste informatie om de klant de beste zorg te geven.”
De ondertekening betekent een goede samenwerking met betrouwbare leveranciers die ervaring hebben in het vertalen van de wensen van de zorg naar een gebruiksvriendelijke methode. Bij de ondertekening waren ook de voorzitter van de Centrale Cliëntenraad en de voorzitter van de Ondernemingsraad van Het Spectrum aanwezig.
Op de foto (vlnr) Jurjen Sponselee (bestuurder Het Spectrum), Vincent van Staalduinen (directeur SDB Ayton Cormel), Thomas Ferguson (directeur GeriMedica) en Jules Wilhelmus (voorzitter Centrale Cliëntenraad).